יום הרופא הישראלי: כך הפכה ד"ר איילת רז-פסטר ממטופלת למטפלת

featured image

ד”ר איילת רז-פסטר, מנהלת פנימית א’ ברמב”ם, עוסקת ברפואה שנים רבות. עם קריירה שמשלבת טיפול בחולים, מחקר, הוראה ואינספור הישגים, אפשר לומר שהיא רואה בעיסוק שלה שליחות. אבל רק כשמגלים מדוע היא הפכה לרופאה, מבינים עד כמה.

לרגל יום הרופא/ה הישראלי שחל היום (11.1) היא מספרת על הדרך שעברה ממטופלת למטפלת: “כשהייתי בת 16, טופלתי במשך כמעט שנה בבית החולים. עקב בעיה שהיתה לי בגב והחמירה, נאלצתי לעבור ניתוחים, אשפוז, לרבות קיבוע גבס שליווה אותי חודשים ארוכים, ולבסוף שיקום.

“שהות ממושכת בבית חולים עבור נערה היא לא דבר טריוויאלי, אבל שם – במפגש המתמשך עם הצוות הרפואי, הסיעודי, המטופלים שהיו איתי והקשרים שנוצרו עם כולם – נחשפתי לאופן שבו פועלת מערכת הבריאות הציבורית לראשונה וקיבלתי החלטה, כבר אז, להפוך לחלק ממנה בבוא היום”.

אותה נערה שחוותה תקופה ארוכה כמטופלת, סגרה כאמור עם השנים מעגל, כשהפכה למטפלת. את דרכה לתואר הנכסף היא סללה כשהפכה לבוגרת בית הספר לרפואה של הטכניון חיפה בהצטיינות, השלימה התמחות ברפואה פנימית ובהמשך במחלות זיהומיות ברמב”ם. במהלך השנים ד”ר רז-פסטר גם זכתה במספר פרסי הצטיינות, כיהנה בתפקיד יו”ר בוועדות מקצועיות שונות והקדישה זמן רב למחקר ענף.

היא היתה גם נציגת האיגוד לרפואה פנימית בוועדת טור כספא, שפעלה מטעם משרד הבריאות ובשיתוף האוצר והיא דמות דומיננטית בעיצוב פני הרפואה הפנימית ובהכשרת רופאי העתיד.

כיום ד”ר רז-פסטר, אם לשלושה, היא רופאה מוערכת ובכירה, המשמשת כמנהלת מחלקת פנימית א’ ורופאה בכירה ביחידה למחלות זיהומיות ברמב”ם, לצד תפקידי הוראה ומחקר בטכניון. עם פרוץ מגיפת הקורונה בישראל הפכה ד”ר רז-פסטר לחלק בלתי נפרד מהמאבק בוירוס ששינה את פני העולם, כשניהלה את מחלקת כתר א’.

אולם, כמי שבחרה ברפואה פנימית כמוקד פעילותה המקצועית ומשמשת בשנים האחרונות כראש החוג לרפואה פנימית בביה”ס של הטכניון וחברה בהנהלת האיגוד לרפואה פנימית, מצבו של הענף הרפואי הזה קרוב במיוחד לליבה: “אנחנו בשיאו של החורף. כמו בכל שנה, זה הזמן שבו כולם מפנים את תשומת הלב לעומסים ולמטופלים במסדרונות”, אומרת ד”ר פסטר-רז, “אבל אנחנו חיים את העומס הזה מדי יום. לא רק בחורף, אלא כל השנה.

“רפואה פנימית היא לב ליבה של הרפואה. הבסיס שעליו נשען מצבו של כל מטופל. אין אדם שלא יזדקק לפנימאי בשלב כזה או אחר בחייו. ובכל זאת, המקצוע סובל מתת תקינה, תת תקצוב וחוסר תשומת לב”.

לדבריה, “יום הרופא הישראלי הוא הזדמנות טובה לומר תודה לציבור הרופאים והרופאות בישראל, אבל מעבר למילים צריכים גם לבצע. על הגורמים הרלוונטיים לחזק את מערכת הבריאות ולתמוך בה. בסופו של דבר כולנו זקוקים לה”.

Read More

Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Comments :

Post a Comment