ארה"ב: אלי לילי תוזיל את תרופות האינסולין במרשם שלה ב-70%

featured image

ענקית התרופות האמריקאית אלי לילי הודיעה בתחילת החודש כי תוריד ב-70% את המחיר של מוצרי האינסולין במרשם שלה. הלחץ לצמצם את עלויות הטיפול בסוכרת הוביל להודעת החברה כי תוריד את מחירי המחירון של מוצרי האינסולין הנפוצים ביותר שלה, הומלוג והומולין ותנקוט בצעדים כדי להקל על המטופלים לממן את התרופות, על כך דיווח הוול סטריט ג’ורנל בשבוע שעבר.

עליות מסיביות במחירי התרופות לסוכרת, שהובילו חברות התרופות בשנים האחרונות, הוביל ללחץ על חברות התרופות ולביקורת הציבורית בארה”ב.

בעוד שתרופות נגד סוכרת נכללות בסל התרופות בישראל, בארה”ב חבילה של חמישה מזרקי הומלוג יכולה לעלות 530 דולר. אלי לילי טוענת כי לבעלי ביטוח רפואי או מדיקייר עלות התרופה עומדת על 95 דולר בחודש. אולם בארה”ב ישנם חולי סוכרת רבים שאינם מבוטחים. בניסיון להקל עליהם הטילו חלק מהמדינות בארה”ב הגבלות על מחירי האינסולין בשנים האחרונות.

עוד הודיעה החברה כי ב-1 במאי היא תוריד את המחיר לאינסולין לא ממותג שמחירו כעת עומד על 82 דולר, ל-25 דולר למזרק, המחיר הנמוך ביותר עבור כל אינסולין הניתן לחולי סכרת בזמן הארוחות.

מספר החולים בסוכרת בארה”ב הוכפל בשנים האחרונות. המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) בארה”ב מדווח כי 37.3 מיליון אמריקנים סובלים מהמחלה.

“עלות ייצור האינסולין נמוכה מ-10 דולרים, אבל אמריקנים נדרשים לפעמים לשלם עליו 300 דולר (בחודש)”, אמר הנשיא האמריקאי ג’ו ביידן לאחר הכרזת החברה. “הגיע הזמן שיצרנים אחרים ילכו בעקבות אלי לילי”, הוסיף.

על פי הניתוח בוול סטריט ג’ורנל, רוב הרווח מהעלאת המחירים לא הגיע לחברות התרופות, אלא לחברות ביטוח הבריאות. המהלך של אלי לילי צפוי לפגוע בעיקר במתווכים. לצד עלויות יצור והפצה, מחירי התרופות בארה”ב מושפעים גם מחברות הביטוח וחברות השיווק.

החוק להפחתת האינפלציה, שעליו חתם הנשיא ביידן אשתקד, הגביל את מחיר האינסולין למבוטחים בתוכנית מדיקייר הממשלתית ל-35 דולרים לחודש, אבל בעלי ביטוח בריאות פרטי ואמריקנים ללא ביטוח נותרו מחוץ להסדר. בנאום “מצב האומה” השנה קרא ביידן למחוקקים להגביל את ענקיות התרופות ולאכוף מחיר גג לאומי על מחיר האינסולין.

Read More

Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Comments :

Post a Comment