ציוד רפואי חיוני תקוע במכס חודשים ומתעכב בדרכו אל בתי החולים

מצוקת כוח אדם באגף משרד הבריאות שאחראי על רישום ציוד רפואי הנכנס לישראל – אגף ציוד רפואי (אמ”ר) – גורמת לעיכובים ממושכים בהעברת ציוד רפואי שהוזמן למוסדות רפואיים בישראל. בין הפריטים המעוכבים: מזרקים, מכשירי רנטגן, עדשות מגע, קוצבי לב ומכונות הנשמה. כך דיווח השבוע אדיר ינקו ב-ynet.

הכנסת ציוד רפואי לישראל מחייבת רישום ואישור. ניתן להשתמש באישור שתקף לשנה או יותר, או באישור חד פעמי שתקף למשלוח אחד או שניים. כשהאישורים לא מתקבלים בזמן, הציוד נתקע במכס. חלק מהפריטים מיועד לחדרי ניתוח ולא ניתן להשאירם במחסנים לאורך זמן.

בדיווח צוין כי כבר קרוב לשנה, מאז עזיבת המנהל האחרון ד”ר נדב שפר, לא מונה לאגף האחראי על רישום הציוד מנהל. בלשכת המסחר התריעו בפני משרד הבריאות כי האגף מתקשה לתפקד ותיארו מצב של קריסה של שירותי האגף. “הספקים”, כך נטען, “אינם יכולים להמשיך לספוג את הנזקים הכלכליים הנגרמים להם מדי יום עקב אי הנפקת אישורים במועד כתוצאה משירות לקוי או אי מתן שירות בשל בעיה של כוח אדם”.

בדיווח צוטט גורם “המעורה בפרטים”, שהסביר: “בתי חולים זקוקים לציוד דחוף, וזמן התגובה של משרד הבריאות הוא עשרה ימי עבודה, שזה המון. בעבר ניתן מענה בתוך שעות אחדות עד שלושה ימים”. לדבריו, כיום יש רק עובדת אחת באגף שאחראית לרישום הציוד, ומכאן העיכובים הרבים.

תגובת משרד הבריאות: “בימים הקרובים יתקיים דיון בנושא זמני המענה והטיפול של האגף בפניות לרישום, ליבוא וליצוא של ציוד רפואי. האגף נותן מענה יעיל, איכותי ומקצועי הן ליבואנים של ציוד רפואי והן ליצרנים ישראלים. בניגוד לטענות, האגף עומד בזמני המענה ללא חריגות”.

Read More

Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Comments :

Post a Comment