תן לביבי חנינה ואין רפורמה

featured image
וואלה!

  • מדורים נוספים

  • עוד בוואלה!

  • צפייה ישירה

  • קניות

הרצוג: פועל בכל הכוח כדי לייצר שיח בין הרשויות ולמנוע ופילוג בעם

הנשיא הגיב לביקורת על שתיקתו והתבצרותו בביתו בזמן ההפגנה מולו בירושלים, והדגיש: “מכבד את הביקורת כלפי, עלינו לשמור על מערכת המשפט מכל משמר”. בימים האחרונים הוא מקיים שיחות עם נתניהו, לוין וחיות בניסיון לייצר שיח ודיאלוג על הסכמות ופשרות במשבר החוקתי

15/01/2023

דברי נשיא המדינה (דוברות בית הנשיא)

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר היום (ראשון) כי הוא “מודה בכנות” שאינו מצליח “למנוע משבר חוקתי היסטורי ולעצור את המשך הפילוג בעם”. הנשיא התייחס בדבריו לביקורת שהושמעה על שתיקתו והתבצרותו בביתו בזמן ההפגנה מולו בירושלים אמש. “יסודותיה של הדמוקרטיה הישראלית – ובהם מערכת המשפט – הם מקודשים ועלינו לשמור עליהם מכל משמר, גם כשמתקיימים וויכוחים ודיונים עקרוניים על היחסים בין הרשויות”, אמר בדבריו.

“אני מעריך את כל המתווכחים, המעורבים, המוחים והמפגינים, ואת מעורבות הציבור בדיון החשוב הזה”, המשיך והתייחס להפגנה אמש. “אני מכבד את הביקורת כלפיי, אבל אני כרגע מתמקד בשני תפקידים קריטיים שאני מאמין שמוטלים עלי כנשיא המדינה בעת הזאת: למנוע משבר חוקתי היסטורי ולעצור את המשך הפילוג בעם.

“בית הנשיא הוא אולי המקום היחידי היום שזוכה לאמון כל הצדדים ומסוגל לקיים התדיינות בנושא באופן שמקובל על כולם – הן בדלתיים פתוחות, הן בדלתיים סגורות. בשבוע האחרון אני פועל כל הזמן, בכל דרך, ובמאמצים בלתי פוסקים עם הגורמים הרלוונטיים, במטרה ליצור דיאלוג ושיח רחב-היקף, קשוב ומכבד, שאני מקווה שיניב תוצאות.

“אני מודה בכנות שאינני בטוח בהצלחת המהלך. יש רצון טוב מצד הגורמים השונים אשר האחריות מוטלת עליהם, אבל הדרך עוד ארוכה והפערים משמעותיים”.

עוד בוואלה!

הרצוג נפגש עם לוין ושוחח איתו על הרפורמה המשפטית יממה לאחר שהוצגה

לכתבה המלאה

הרצוג מקיים שיחות בימים האחרונים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המשפטים יריב לוין, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ובכירים בעבר ובהווה במערכת המשפט בניסיון ליצור מסגרת שיח להסכמות ופשרות על הרפורמה במערכת כמשפט. הוא שואף לארגן פגישה משולשת שלו, של לוין ושל חיות בימים הקרובים כדי להרגיע את הרוחות בעקבות חילופי הדברים הקשים בין השניים בשבוע שעבר.

  • יצחק הרצוג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+

בשליחת תגובה אני מסכים/ה

    Read More

    Share on Google Plus
      Blogger Comment
      Facebook Comment

    0 Comments :

    Post a Comment