דיון ראשון בביהמ"ש בפרשת העובר באסותא ראשל"צ

Daily News | Online News

בית המשפט לענייני משפחה דן אתמול (ג’) לראשונה במקרה של העובר שהושתל ברחמה של אישה שאינה אמו הביולוגית. הדיון עסק בבקשת בית החולים אסותא בראשון לציון להשתמש בחומר הגנטי שנלקח מהעובר, בניסיון לבדוק את הקשר הגנטי בינו לבני הזוג הטוענים כי הם הורי הילדה העתידה להיוולד. כך דיווח עידו אפרתי ב”הארץ”.

האישה ההרה צפויה ללדת בימים הקרובים, והיא ובן זוגה דורשים לגדל את הילדה כבתם. באמצעות עורכת דינה גלית קרנר, היא מתנגדת לשימוש בחומר הגנטי שנלקח בבדיקת מי שפיר. החוק מעניק את הבעלות על החומר לאישה שביצעה את הבדיקה, והעברת המידע ממנו לבחינת קשרים גנטיים מותרת רק באמצעות צו בית משפט.

עורכת הדין טענה כי בקשת “אסותא” עומדת בניגוד לחוק המידע הגנטי, חוק זכויות החולה וחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. לדבריה, צוותי הבדיקה שהקים משרד הבריאות בעקבות ההחלפה טרם סיימו את עבודתם, ויש להמתין למסקנותיהם על מנת לקבל החלטה. האם טוענת עוד כי הליך תוך רחמי מציל חיים שבוצע בעובר עומד לזכותה בשאלת ההורות העתידית.

הדיון התנהל בדלתיים סגורות בשל החיסיון המוטל על התיק. הוא לא נגע לשאלות המהותיות של קביעת ההורות וגידול הילדה. הבקשה נגעה לאישור הנוגע לבחינת הורותם של בני זוג מסוימים, ובית המשפט יוכל לדון גם באישור עתידי לשימוש בחומר הגנטי, אם יתברר שבני הזוג שהקשר אליהם נבחן כעת אינם ההורים הביולוגיים.

עורכי הדין קרנר ואסף שרעף, המייצגים את האם ההרה מסרו כי “יש להצטער על שאסותא, כגורם הרשלני שהוביל לנזק העצום לכל המעורבים, רץ להגיש בקשה לא מבוססת ומגמתית. האישה, שבהריון מתקדם, עוברת תופת ולחצים בלתי הגיוניים ומייחלת לתוצאות משרד הבריאות שישקפו את היקף הרשלנות הגדול של אסותא. היא מבקשת ללדת בשקט”.

בית החולים שב והביע צער על המקרה, שאירע לדבריו בשל “טעות אנוש טראגית”.

Read More

Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Comments :

Post a Comment